Lucrezi de acasa? Iata 3 sfaturi care te pot ajuta in organizarea eficienta a activitatilor

Lucrezi de acasa? Iata 3 sfaturi care te pot ajuta in organizarea eficienta a activitatilor

Pentru a putea ramane productiva si eficienta, o persoana care lucreaza de acasa trebuie sa fie in primul rand organizata. Aceasta trebuie sa gaseasca un echilibru intre viata profesionala si viata de acasa. Poate face acest lucru printr-o organizare adecvata a programului si prin stabilirea unor reguli care sa ajute la mentinerea motivatiei si la cresterea productivitatii. Urmatoarele 3 sfaturi pot fi de folos pentru cei care intampina obstacole in ceea ce priveste telemunca si care se afla in cautarea unor modalitati prin care sa ramana concentrati. 

1. Stabilirea unui program bine definit

Pentru a putea face fata cu brio activitatilor din agenda zilei, o persoana trebuie sa isi stabileasca programul si sa isi planifice sarcinile. Poate stabili o ora la care sa se trezeasca ca sa prepare micul dejun si sa se pregateasca de lucru, chiar daca va sta in casa calculatorului. Desi este foarte confortabil pentru orice persoana care lucreaza de acasa sa ramana in pijamale, psihologii sunt de parere ca schimbarea hainelor si chiar machiajul sau aranjatul parului, pot spori productivitatea si motivatia. 

Avand o structura clara a programului, angajatul va putea sa faca o departajare intre activitatile de la lucru si momentele in care isi poate lua pauza. Totodata, va reusi sa creeze mai usor un echilibru intre viata profesionala si cea de acasa;

2. Distantarea fata de lucrurile care distrag atentia

Pentru ca o persoana sa isi poata canaliza intreaga atentie pe activitatile zilei, trebuie sa stea departe de tot ce l-ar putea distrage, fie ca e vorba de copii, animalul de companie sau telefonul mobil. Telemunca poate fi o adevarata provocare pentru parinti atunci cand copiii sunt acasa. Printr-o discutie deschisa cu membrii familiei, persoanele care lucreaza de acasa isi pot expune dorintele cu privire la linistea de care au nevoie si la respectarea spatiului personal, necesare pentru concentrare. 

Telefonul este un alt factor extern cu potential mare de a distrage atentia unei persoane. De aceea, in momentul in care lucreaza, o persoana poate opri sunetul telefonului si notificarile neimportante. Daca trebuie sa comunice cu echipa de colegi, poate alege mail-ul sau aplicatii care sa nu il faca sa piarda mai mult timp decat ar trebui;

3. Folosirea unor instrumente de organizare

Pentru a-si structura activitatile mai usor si pentru a reusi sa respecte un program, o persoana care lucreaza de acasa trebuie sa isi noteze sarcinile zilei. Aceasta poate folosi un caiet, o agenda sau chiar o tabla magnetica, pe care sa scrie rapid si de pe care sa stearga sarcinile executate pe masura ce le finalizeaza. Aceste instrumente au o utilitate excelenta in materie de organizare, fiind si o modalitate prin care o persoana isi poate lua rapid notite. 

Desi exista si aplicatii online de organizare, folosirea unor astfel de instrumente, precum agendele si tabla, este mai placuta si mai indicata, deoarece utilizarea si verificarea constanta a telefonului poate distrage atentia de la lucru si in final, duce la nerespectarea programului stabilit. 

CATEGORIE
Distribuie articolul: