Principii de curățenie impecabilă în sala de mese a unui hotel
O sală de mese curată și primitoare este esențială pentru orice hotel care dorește să ofere oaspeților săi o experiență plăcută. În acest context, este esențial ca hotelurile să adopte cele mai bune practici în ceea ce privește curățenia într-un astfel de spațiu, iar în continuare vom vorbi despre câteva dintre principiile de bază ce trebuie respectate pentru a menține o curățenie impecabilă în sala de mese.
Înainte de deschiderea sălii de mese
Înainte de deschiderea sălii de mese a unui hotel, este esențială efectuarea unei curățenii complete, dacă acest lucru nu s-a făcut după închidere în seara precedentă. Aceasta poate implica spălarea tuturor meselor, scaunelor, podelelor și ferestrelor, precum și golirea coșurilor de gunoi. Dezinfectarea tuturor suprafețelor de contact, cum ar fi mesele, scaunele, mânerele ușilor și blaturile, este un alt pas crucial. Este indicată utilizarea unui dezinfectant profesional, potrivit pentru suprafețele pe care fi aplicat. Dacă s-a efectuat o curățenie completă după închiderea sălii de mese, este suficientă o inspecție atentă a acesteia pentru a se asigura că nu au fost omise unele detalii și că nu există nici cea mai mică pată sau urmă de praf de suprafețe. Totul trebuie să strălucească de curățenie înainte de a se putea spune că sala de mese este pregătită pentru servirea primilor clienți.
Formarea angajaților cu privire la procedurile de curățenie și igienă este de asemenea esențială. Asta include instruirea privind spălarea corectă și frecventă a mâinilor, utilizarea echipamentelor de protecție personală adecvate și respectarea tuturor regulilor de igienă alimentară. La fel de important este ca acesta să aibă la dispoziție toate produsele hoteliere necesare pentru a se putea ocupa corespunzător de efectuarea și menținerea curățeniei în sala de mese.
În timpul funcționării sălii de mese
În timpul funcționării sălii de mese, curățenia este esențială pentru a menține o atmosferă plăcută și pentru a asigura siguranța alimentară. Mesele vor fi curățate după fiecare client – se vor strânge vesela și tacâmurile murdare, se vor șterge mesele și se vor curăța orice resturi de mâncare. Monitorizarea curățeniei podelei este, de asemenea, crucială. Este indicat să existe una sau două persoane care să se ocupe strict de astfel de sarcini și să poată interveni prompt, dar discret, pentru strângerea meselor și ștergerea suprafețelor.
Coșurile de gunoi ar trebui și ele golite frecvent pentru a preveni acumularea de resturi și potențiala dezvoltare a bacteriilor. În plus, respectarea regulilor de igienă, cum ar fi spălarea frecventă a mâinilor cu apă și săpun, mai ales după ce s-au manipulat alimente sau deșeuri, este o practică esențială pentru a preveni răspândirea bolilor.
După închiderea sălii de mese
Curățenia temeinică după închiderea sălii este esențială pentru a menține un mediu sigur și sănătos pentru angajați și clienți. Se va începe cu debarasarea meselor, curățarea și dezinfectarea acestora, fără a uita să se acorde atenție și picioarelor lor, și a scaunelor, cu accent pe zone precum cotierele sau spătarele. Se vor curăța, de asemenea, ferestrele, oglinzile, ușile și orice alte suprafețe care necesită acest lucru, se vor goli coșurile de gunoi și se vor dezinfecta toate suprafețele de contact, cum ar fi mânerelor ușilor sau terminalele de plată. Podeaua se va mătura sau aspira și se va spăla cu o soluție dezinfectantă.
Curățenia riguroasă în sala de mese a unui hotel este esențială pentru a oferi oaspeților o experiență plăcută și sigură. Tocmai de aceea, acest spațiu va fi curățat cu atenție înainte de deschidere și după închidere și se va interveni ori de câte ori este necesar pe parcursul funcționării pentru a se asigura menținerea unei curățenii impecabile. În acest fel, se poate garanta că sala de mese a hotelului este oricând curată și gata să primească clienți!