9 motive pentru care spitalele de psihiatrie sunt des utilizate în jocurile horror
Fundalul înfricoșător este adesea prezent în thrillere. În plus, aduce provocări pentru jucători. Spitalele în general sunt locații populare. Au o atmosferă creepy și un mare potențial narativ. În plus, vin însoțite de simboluri și asocieri culturale. Toate amplifică sentimentul de teroare și mister. Sunt mai multe motive care includ sanatoriile și ospiciile în jocurile horror. Cele mai importante dintre ele vor fi prezentate mai jos.
Atmosferă sumbră și claustrofobă
Spitalele au o atmosferă unică. De cele mai multe ori inspiră neliniște și teamă. Coridoarele întunecate, camerele izolate și mobila veche contribuie la senzația de izolare. Atmosfera este potențată de sunete neobișnuite. Ușile scârțâie. Pașii fac ecou. Se aud strigăte îndepărtate. Elementele acestea sporesc anxietatea jucătorilor. De aceea, ospiciile sunt folosite inclusiv în jocuri simple. Slotul Mental este un bun exemplu. Mecanica este clasică genului. În schimb, grafica este desprinsă din filmele de groază.
Istoria tulburătoare a spitalelor de psihiatrie
Multe povești se leagă de abuzuri, tratamente inumane și neglijență față de pacient. Moștenirea culturală adaugă dimensiune suplimentară story-ului. Totodată, amplifică teroarea în jocurile de groază. Tratamentele vechi sunt și ele sinistre. Terapia cu electroșocuri sau izolarea la întuneric sunt elemente suplimentare pentru frică și anxietate. Cele mai bune exemple aici sunt Silent Hill și Outlast.
Izolarea de lumea exterioară
Spitalele sunt prin definiție locuri izolate de restul lumii. Sentimentul de separare se amplifică în horror. Playerii sunt blocați de obicei în astfel de locații. Trebuie să găsească o cale de scăpare printre amenințări. Astfel se adaugă presiune psihologică imensă asupra jucătorilor. Aceștia se simt vulnerabili și neajutorați. În plus, poate apărea senzația de lipsă de control.
Tema nebuniei și pierderea rațiunii
Ospiciile sunt strâns legate cu pierderea rațiunii. Uneori realitatea se deformează în fața jucătorului. Percepția acestora asupra lumii este neclară. În Amnesia de exemplu jucătorii se simt amenințați de propria minte. Spațiile de genul acesta sunt cadre ideale pentru explorarea conceptelor psihologice.
Confuzia morală și dilemele etice
Cele mai citite articole
Uneori sunt abordate probleme complexe. Abuzurile medicale sau limitele științei se numără printre ele. Jucătorii cunosc personaje corupte. Trec prin experimente umane. Fac cunoștință cu pacienți neglijați. Uneori nu știu dacă sunt victime sau monștri. Outlast este un bun exemplu pentru un astfel de plot. Vei descoperi aici experimente medicale sinistre.
Monștri umani și creaturi distorsionate
Creaturile sinistre sunt de obicei pacienți sau medici. Aceștia au trecut prin experimente inumane sau traume extreme. Prezența lor reflectă pierderea identității. În Silent Hill 2, de exemplu, un număr mare de creaturi sunt personificări ale traumei și ale bolii mintale. Reflectă spaimele psihologice ale protagonistului.
Misterul și investigațiile
Spitalele de psihiatrie sunt medii perfecte pentru thrillere. Jucătorii descoperă indicii și jurnale lăsate în urmă de medici. La fel și de pacienți sau de personalul spitalului. Acestea arată detalii înfiorătoare despre evenimentele petrecute aici. Tipul acesta de mecanică adaugă imersiune suplimentară. Jucătorii devin detectivi. Încearcă să descopere realitatea întâmplărilor. În The Inpatient astfel de instrumente creează suspans.
Deformarea realității
Uneori apar fenomene care deformează imaginile. Camerele se schimbă. Coridoarele se lungesc. Spațiul se transformă. Personajul principal este prins într-o lume de coșmar și halucinații. Astfel de deformări sunt folosite în Layers of Fear. Percepția asupra mediului variază constant. Amplifică neliniștea jucătorilor.
Trauma și suferința
Acestea sunt teme centrale în numeroase jocuri. Playerii ajung să descopere povești de viață tragice. Pacienții torturați sau neglijați sunt doar câteva exemple. Narațiunile de genul acesta apar în jocuri precum Hellblade. Protagonistul se confruntă cu propriile traume psihice. Mediul reflectă suferințele sale mentale.
Spitalele de psihiatrie simbolizează teama față de necunoscut. Uneori este vorba de mintea umană sau de experimentele medicale obscure. Teama față de incontrolabil este un motiv central în jocurile horror. Regulile rigide și secretele păstrate sunt locuri care adăpostesc necunoscutul. Oferă jucătorilor o experiență de teroare autentică. Totul se bazează pe explorarea limitelor cunoașterii.